środa, 29 czerwca 2016

Bigos z kapusty włoskiej


Bigos z kapusty włoskiej to smaczna i lekka wersja tradycyjnego bigosu. Nie wymaga dużego zachodu i zapewniam, że przypadnie każdemu do gustu;) Można serwować jako samodzielne danie lub w towarzystwie młodych ziemniaczków...

Składniki:
  • jedna średnia główka kapusty włoskiej
  • 2 marchewki
  • pół laski kiełbasy np. podwawelskiej
  • 1/4 średniej cebuli czerwonej
  • pół natki koperku
  • 1 ząbek czosnku
  • gałązka lubczyku (opcjonalnie)
  • przyprawa Jarzynka
  • przyprawa Do Bigosu i Kapusty
  • olej
  • łyżeczka smalcu
  • pół szklanki wody
Z główki kapusty oddzielamy liście, myjemy i sparzamy je wrzątkiem. Kroimy na ok. 1 cm paski. Czerwoną cebulę kroimy w drobną kosteczkę, drobno siekamy ząbek czosnku. Na rozgrzanym oleju z łyżeczką smalcu (smalec to ważny składnik, nadaje kapuście specyficzny smak) podsmażamy czosnek i cebulę, aż się zeszklą. Dokładamy pokrojoną kapustę włoską i smażymy na małym ogniu ok. 3 min często mieszając. Dodajemy startą na drobnych oczkach marchewkę, posiekany koperek i opcjonalnie gałązkę lubczyku. Doprawiamy łyżeczką przyprawy Jarzynka i szczyptą przyprawy do Bigosu i Kapusty. Zalewamy połową szklanki wody. Dusimy ok 20 min, aż marchewka zmięknie. Na patelni podsmażamy kiełbasę pokrojoną w niezbyt dużą kostkę, aż się zarumieni. Dodajemy do kapusty. Dusimy jeszcze przez ok 10 min. 
Opcjonalnie, pod koniec duszenia, bigos możemy zagęścić odrobiną mąki pszennej rozbełtanej z wodą. Wówczas całość będzie bardziej gęste. Osobiście lubię jednak nie zagęszczone.
Smacznego!
Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Syrop z Agawy BIO


Syrop z Agawy to słodki, o konsystencji płynnego miodu, dodatek do ciast, deserów, napojów i niektórych potraw śniadaniowych, tj. musli. Idealnie nadaje się również jako polewa do lodów, gofrów, naleśników. Z powodzeniem może zastąpić cukier i miód (posiada o wiele niższy indeks glikemiczny). 
Na rynku dostępne są różne odmiany syropu z agawy charakteryzujące się odcieniem płynu. Im syrop jest ciemniejszy tym słodszy i bardziej wyrazisty w smaku.

Polecam:
Zapraszam również do wypróbowania syropu z Agawy jako dodatek do Deseru jogurtowo-owocowego :)

Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

sobota, 25 czerwca 2016

Jarmuż z czosnkiem niedźwiedzim, bobem, cukinią i fetą


Na upalne dni proponuję lekkie danie z serii na zielono ;) Tym razem jarmuż podduszany na maśle z czosnkiem niedźwiedzim, w towarzystwie bobu, cukinii i słonawego sera typu feta... 

Składniki:
Bób gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Cukinię kroimy wzdłuż na pół, następnie w cienkie plastry. Podsmażamy na odrobinie oleju na złocisty kolor z odrobiną soli. Zdejmujemy z patelni. Następnie roztapiamy masło, dodajemy drobno posiekane ząbki czosnku. Kiedy czosnek się zeszkli, dodajemy jarmuż, czosnek niedźwiedzi (ok. 2-3 łyżki) i dusimy aż zmięknie. Pod koniec dodajemy ugotowany i obrany z łupinek bób oraz wcześniej podsmażoną cukinię.
Całość podajemy z pokrojonym w kostkę lub pokruszonym serem typu feta.
 
Smacznego!
 
Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 
 
 
 

środa, 22 czerwca 2016

Melon kandyzowany


Melon kandyzowany to propozycja dla wszystkich tych, którzy nie lubią nudy w kuchni;) Egzotyczny owoc o soczystym pomarańczowo-żółtym kolorze oraz słodkim miodowym smaku, to świetny dodatek do musli, ciast i ciasteczek, jogurtów, batoników, napojów, lodów a nawet herbaty... 

P.S. Szukasz pomysłu na zastosowanie melona w wypiekach? Zapraszam do wypróbowania przepisu na batoniki owsiane z bakaliami :) 

Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

poniedziałek, 20 czerwca 2016

Kawa ziarnista Wiśniowa Maraschino


Nie potrafię odmówić sobie popołudniowej filiżanki kawy... Wtedy najchętniej sięgam po delikatne, smakowe. I tak, na zakończenie dzisiejszego dnia, wybrałam jedną z moich ulubionych - kawę ziarnistą Wiśniowa Maraschino :) Jej wyjątkowy wiśniowy aromat sprawia, że od razu robi się lekko na duszy ;)

 
Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

sobota, 18 czerwca 2016

Pasta z cukinii i jarmużu


Uwielbiam cukinię pod każdą postacią... Zatem postanowiłam wyczarować pastę z cukinii, jarmużu i świeżej natki pietruszki, która będzie pasowała nie tylko do pieczywa ale również jako dodatek do innych dań...
Muszę przyznać, że jej smak bardzo pozytywnie zaskoczył nie tylko mnie ale również moich gości ;)

Składniki:
Cukinię myjemy, odcinamy końcówki, kroimy w niezbyt grube plastry i wrzucamy na rozgrzany olej (najlepiej na teflonowej patelni). Doprawiamy do smaku Ziołami Małgorzatki i podsmażamy aż zmięknie i się zarumieni. Jarmuż podsmażamy na osobnej patelni (teflonowej) z odrobiną oleju. Zdejmujemy z ognia, gdy nabierze soczystego zielonego koloru i będzie chrupiący. 
Podsmażoną cukinię i jarmuż pozostawiamy do ostygnięcia. Następnie blendujemy całość na jednolitą pastę z dodatkiem świeżej natki pietruszki.  
 
Polecam serwowanie z tostami lub grzankami. W wersji obiadowej jako pesto do makaronu:)
 
Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 
 

środa, 15 czerwca 2016

Jagody Goji

Jagody Goji, będące owocami kolcowoja pospolitego, to zdrowa przekąska, którą warto wprowadzić do swojej diety. Są bogate w białko, aminokwasy, nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę C, E, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne m.in. wapń, żelazo, selen, fosfor. Do głównych ich właściwości leczniczych zalicza się przede wszystkim wzmacnianie odporności, kości i stawów, regulację układu trawiennego, obniżanie cholesterolu. Mają również działanie antynowotworowe.
 
Goji można przyrównać do żurawiny, są jednak od niej mniej słodkie i bardziej cierpkie w smaku. Można spożywać je na surowo w formie zdrowej przekąski lub jako dodatek do deserów, ciast, owsianki, musli czy jogurtów. Idealne również jako dodatek do herbat (szczególnie do czerwonej herbaty).

Produkt naturalny, niesiarkowany.

Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

poniedziałek, 13 czerwca 2016

Przyprawa Zioła zamiast soli


Jak sama nazwa wskazuje, jest to mieszanka przypraw bez dodatku soli - same naturalne składniki! Przyprawa jest aromatyczna i nada się nie tylko do przyprawiania kanapek ale również wszelkich dań począwszy od sałatek a na zupach, sosach i mięsach kończąc.
Polecam wszystkim tym, którzy dbając o swoje zdrowie nie chcą rezygnować z przypraw:)
W mojej kuchni zawsze znajdzie się dla tej przyprawy miejsce :)

Skład: majeranek, czosnek, cebulka, papryka słodka, bazylia, kolendra, pieprz czarny, 
              lubczyk, imbir, gorczyca, kurkuma, kminek, oregano, tymianek, papryka chilli, 
              kozieradka.



Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu.

sobota, 11 czerwca 2016

Deser jogurtowo-owocowy z syropem z Agawy


Pyszny i szybki w przygotowaniu deser, który nie tylko cieszy oczy ale i podniebienie ;) Wbrew pozorom bardzo syty i dodający energii... Dzieciom również przypadnie do gustu - sprawdzone osobiście ;)

Składniki:

1 porcja

Płatki owsiane górskie podprażamy 2-3 minuty na suchej patelni teflonowej (pilnować by się nie przypaliły), pod koniec dodajemy szczyptę cynamonu. Jogurt naturalny mieszamy dokładnie z cukrem waniliowym z prawdziwą wanilią. Truskawki lub banana blendujemy na jednolitą konsystencję musu.
Do szklanki lub salaterki na dno wkładamy podprażone płatki górskie, wyrównujemy i polewamy 3 łyżkami syropu z Agawy. Dzięki temu deser będzie lekko słodki a w połączeniu z podprażonymi płatkami górskimi... mmm pychota:D Następnie ostrożnie (najlepiej łyżką) nakładamy jogurt naturalny z cukrem waniliowym. Na samą górę deseru dodajemy mus z truskawek lub banana. Przystrajamy lub posypujemy migdałami w płatkach.
Serwujemy świeżo po przygotowaniu.

Smacznego!

P.S. Do deseru można dodać mus z różnych owoców, np. z: mango, avokado, brzoskwini, 
        wiśni, czereśni, jagód, borówek, kiwi, malin, itp. Do wyboru, do koloru ;)
 
 
Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 
 

środa, 8 czerwca 2016

Czarna sól Kala Namak


Choć nazwa sugeruje, że sól jest czarnego koloru, jej barwa jest zazwyczaj różowo-szara lub fioletowa. Czarna sól Kala Namak to indyjska sól kamienna pochodzenia wulkanicznego o specyficznym jajecznym aromacie (jak dla mnie zapach gotowanych jajek). Bogata m.in. w wapń, żelazo, potas, sód i magnez. W kuchni wegańskiej stosowana jest do doprawiania tofu. W naturalny sposób dodaje ona potrawom również jajecznego smaku (choćby znana z kuchni wegańskiej tofucznica, wegański majonez). Dzięki aromatowi jajek, będzie przydatna w diecie osób, które ze względów zdrowotnych nie mogą ich spożywać (np. ze względu na nadciśnienie, wysoki cholesterol, alergie).


Na rynku dostępna jest:

Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu. 

sobota, 4 czerwca 2016

Karob jasny BIO


Karob to produkt szczególnie polecany osobom nie tolerującym kakao. Pozyskany z strąków drzewa karobowego (nazywanymi również chlebem świętojańskim) nie zawiera kofeiny, jest hipoalergiczny i zawiera mało tłuszczu. Z powodzeniem zastępuje w kuchni kakao (identyczny smak). Idealny do wypieków, koktajli i innych deserów. 

Produkt ekologiczny.

Chcesz się dowiedzieć, gdzie można zakupić produkt? Kliknij w link w nazwie produktu.