niedziela, 28 czerwca 2015

Ciecierzyca po bretońsku

Sycąca i strawniejsza wersja tradycyjnej fasolki po bretońsku;) I równie smaczna - pokochają ją wszyscy domownicy:)

Składniki:
Ciecierzycę namaczamy na noc. Następnie gotujemy w świeżej osolonej wodzie do miękkości (można wykorzystać również wywar po ugotowanej białek kiełbasie - będzie bardziej aromatyczna). Na patelni podsmażamy kiełbasę, boczek i dodajemy do gotującej się ciecierzycy. Doprawiamy przyprawą do fasolki i dodajemy koncentrat pomidorowy. Gotować jeszcze ok 10 min. Podawać z świeżą bagietką lub bułką.

Smacznego!

sobota, 20 czerwca 2015

Koktajl owocowy z młodym jęczmieniem

Koktajl ten jest świetnym pomysłem na przemycenie sproszkowanego młodego jęczmienia do naszej zdrowej diety. Dzięki połączeniu z ulubionymi owocami, jęczmień jest praktycznie niewyczuwalny w smaku;)


Składniki:
Wszystkie składniki miksujemy i gotowe:)


P.S. Do koktajlu można dodać inne owoce według uznania.

czwartek, 18 czerwca 2015

Kawa ziarnista Marcepanowa

Nic nie poprawi tak humoru w pochmurny dzień jak kubek aromatycznej kawy :D Dzisiaj dałam się skusić na  świeżo zmieloną kawę ziarnistą marcepanową. Uwielbiam jej delikatny smak przywołujący w pamięci moje ulubione batoniki marcepanowe:) Pięć minut tylko i wyłącznie dla mnie z kawą i od razu jest lepiej ;)

środa, 17 czerwca 2015

Młody zielony jęczmień




Młody sproszkowany jęczmień to skarbnica witamin i minerałów takich jak: witamina C, witaminy z grupy B, magnez, żelazo, beta-karoten, kwas foliowy czy chlorofil. Jako źródło błonnika wspomaga odchudzanie. Działa przeciwzapalnie oraz wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. 

P.S. Polecam wypicie jęczmienia z koktajlem truskawkowym (albo innym owocowym) lub sokiem pomarańczowym, które w dużym stopniu zniwelują posmak trawy;) Przepis na koktajl z jęczmieniem

niedziela, 14 czerwca 2015

Sałatka z ciecierzycą i cukinią

Smaczna i syta sałatka świetnie nadaje się jako samodzielna potrawa w upalne dni lub jako dodatek do mięs z grilla:) 

Składniki:
  • ok. 200g ciecierzycy
  • cukinia
  • czerwona cebula
  • natka pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie ocet winny lub ocet jabłkowy

Ciecierzycę należy zalać wodą i odstawić do namoczenia na noc. W przypadku naglącej sytuacji proponuję wykorzystać ciecierzycę z puszki ;) Następnie ugotować ją w osolonej wodzie. Ważne jest by cieciorka nie była zbyt miękka i nie rozpadła się w sałatce. Na patelni na odrobinie oliwy podsmażamy cukinię w plastrach (można też przyrządzić ją na patelni grillowej lub bezpośrednio na grillu). Do ciecierzycy i cukinii dodajemy posiekaną czerwoną cebulę i świeżą natkę pietruszki. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, oliwą z oliwek i opcjonalnie octem winnym lub jabłkowym. 

Smacznego!
 
P.S. Zamiast cukinii można również dodać bakłażana.

Ciecierzyca (cieciorka)

Ciecierzyca, cieciorka - bogata w białko, kwas foliowy oraz inne cenne minerały roślina strączkowa w smaku przypomina naszą polską fasolę. Warto używać jej w kuchni ze względu na dobroczynny wpływ na nasz organizm. Obniża poziom "złego" cholesterolu a także ciśnienie krwi. Sprzyja odchudzaniu a także zapobiega zaparciom. Wykorzystywana jest w diecie wegetariańskiej i bezglutenowej. Znana głównie w postaci pasty hummus, nadaje się również doskonale do sałatek oraz innych potraw.

Zapraszam do zakładki "Przepisy", gdzie znajdziecie także przepisy z wykorzystaniem ciecierzycy.

piątek, 12 czerwca 2015

Przekąska - mieszanka studencka koktajlowa

Jedna z popularniejszych przekąsek w moim domu i uwielbiana przez dzieci, co widać na załączonym zdjęciu - mieszanka studencka koktajlowa. Kilka prób zrobienia zdjęcia na bloga i proszę... nie mogło być inaczej;) Mieszanka orzechów w połączeniu z kandyzowanymi i suszonymi owocami oraz słonecznikiem w czekoladzie... Dla mnie mimo wszystko lepsza przekąska dla dziecka niż czekoladowy baton. Świetnie nadaje się także jako przekąska na imprezę, domowy seans filmowy....

niedziela, 7 czerwca 2015

Koktajl z avokado i truskawkami

Na zakończenie długiego czerwcowego weekendu proponuję koktajl - deser z musem z avokado i truskawkami:) Pyszna bomba witaminowa zamiast słodkiego ciasta czy lodów;)

















Składniki:

4 porcje

  • 2 avokado
  • mały jogurt truskawkowy
  • truskawki
  • 2 łyżeczki miodu
  • opcjonalnie płatki migdałów

Avokado obieramy ze skórki i miąższ blendujemy z dwiema łyżeczkami miodu (nie będzie wówczas taki mdły). Oszypułkowane truskawki kroimy na pół, następnie do pucharków lub wysokich szklanek układamy naprzemiennie truskawki, jogurt truskawkowy oraz mus z avokado. Górę deseru dekorujemy kawałkami truskawek i na przykład płatkami migdałów. Przed podaniem deser najlepiej schłodzić kilka minut w lodówce. 
Smacznego!

P.S. Zamiast truskawek można dodać banany, jagody, maliny, mango, winogrona itp. Również jogurt truskawkowy można zastąpić innym smakowym jogurtem.

piątek, 5 czerwca 2015

Sałatka z czerwoną soczewicą i avokado


Wprawdzie na zdjęciu sałatka nie wygląda zbyt atrakcyjnie ale uwierzcie mi... smakuje wybornie i jest pysznym daniem samym w sobie lub jako dodatek do grillowanego mięsa. I w sam raz na upalne dni;)
 

Składniki: 
Soczewicę gotujemy "al dente" w osolonej wodzie. Ważne żeby nam się nie rozgotowała i w połączeniu z pokrojonym w kostkę pomidorem (dodajemy tylko twardszą część miąższu) i avokado, aby nie powstała tak zwana "ciapa";) Dodajemy drobno posiekaną czerwoną cebulę i doprawiamy do smaku solą, pieprzem i octem winnym. I gotowe! ;)

Smacznego!

P.S. Korzystając z okazji chciałabym podziękować Bratowej za wsparcie w tworzeniu bloga i udostępnienie pomysłu na sałatkę oraz Bratu za taniec przy aparacie;)